14 - Marketing

Názov: MARKETING

Dátum: 20. 01. 2011

Obsah:

  • popíšte vznik marketingu a jeho charakteristiku
  • charakterizujte marketingové stratégie
  • uveďte nástroje marketingu - marketingový mix
  • vysvetlite pojem rabat, uveďte druhy rabatov

 

Vypracovanie:

 

Marketing

 

- vznik marketingu, spája sa s nástupom priemyselnej revolúcie v USA na sklonku minulého storočia a na začiatku tohzto storočia (1850-1920).

- výroba produkcie v USA prudko rástla, dokonca až tak, že trh spotrebných tovarov nadobudol mimoriadne veľký rozmer a predaj tiazol.

 

– je pomocou nástrojov marketingu nájsť určitú skupinu zákazníkov, ktorí majú určitú

 potrebu vyrobiť daný produkt, nielen vyrobiť, ale aj predať a dosiahnuť zisk.
- je spoločenský a riadi proces, v ktorom jednotlivci a skupiny získavajú prostredníctvom výmeny produktov a hodnôt, to čo potrebujú a chcú.

 

Marketingový mix

  • je uvedomelá kombinácia jednotlivých mar.techník na dosiahnutie optimálnej stratégie taktiky.
  • súbor kontrolovatelných mar.vleičín, ktoré firma spája do určitého celku, aby vyvolala želanú reakciu v cielovom trhu.
  • obohacuje všeky aktivity, ktorými môže firma ovplyvniť dopyt po svojich výrobkoch.


Marketingový mix je zložený zo 4 premenných skupín :

  • 1, PRODUKT
  • 2, PRICE (cena)
  • 3, PLACE (miesto) distribúcia
  • 4, PROMOTION (podpora) propagácia


Zákazník kúpou produktu chce obvikle uspokojiť niekoľko svojich potrieb. Okrem produktu zodpovedajúcej kvalite ho chce ho chce aj za zodpovednú cenu, chce byť o ňom informovaný a chce vynaložiť zvlášť veľké úsilie aby si mohol produkt kúpiť tak aby bol dostupny.

  • PRODUKT - zahŕňa kombináciu tovaru, služieb, ktoré firma ponúka cielovému trhu
  • CENA– znamená určitú sumu, ktorú má zaplatiť zákazník ak chce získať výrobok. Výšku ceny zosúlaďujú s predstavou kupujúceho o hodnote, ktorú je ochotný zaplatiť za výrobok.
  • MIESTO – zastupuje všetky aktivity firmy, ktoré zabezpečujú aby výrobok bol k dispozícii cielovým spotrebiteľom a tiež aby jego výrobky boli doplnené. Má záujem aby jeho výrobky boli v predajniach v dostatočnej zásobe, správne prezentované so všetkými službami.
  • PODPORA – znamená všetky aktivity, ktoré sproetredkúvajú podstatné informácie o výrobku a presviedčajú cielových spotrebiteľov o výhodnosti jeho nákupu.


Efektívny marketingový program kombinuje všetky prvky marketingového mixu.

 

 

 Rabat

Rabat- je nástrojom cenovej zmeny, ktorý koriguje platné ceny po ich zistení a umožňuje znižovanie cien. V praxi sa často vyskytujú rôzne druhy rabatov: sezónny, kvantitatívny, pokladničný, funkčný, reklamný rabat a kombinované rabaty.

 

Druhy rabatov:


1. sezónny rabat
2. kvantitatívny rabat
3. pokladničný rabat
4. funkčné rabaty
5. reklamné rabaty
6. kombinované rabaty