14 - Marketing
Názov: MARKETING
Dátum: 20. 01. 2011
Obsah:
- popíšte vznik marketingu a jeho charakteristiku
- charakterizujte marketingové stratégie
- uveďte nástroje marketingu - marketingový mix
- vysvetlite pojem rabat, uveďte druhy rabatov
Vypracovanie:
Marketing
- vznik marketingu, spája sa s nástupom priemyselnej revolúcie v USA na sklonku minulého storočia a na začiatku tohzto storočia (1850-1920).
- výroba produkcie v USA prudko rástla, dokonca až tak, že trh spotrebných tovarov nadobudol mimoriadne veľký rozmer a predaj tiazol.
– je pomocou nástrojov marketingu nájsť určitú skupinu zákazníkov, ktorí majú určitú
potrebu vyrobiť daný produkt, nielen vyrobiť, ale aj predať a dosiahnuť zisk.
- je spoločenský a riadi proces, v ktorom jednotlivci a skupiny získavajú prostredníctvom výmeny produktov a hodnôt, to čo potrebujú a chcú.
Marketingový mix
- je uvedomelá kombinácia jednotlivých mar.techník na dosiahnutie optimálnej stratégie taktiky.
- súbor kontrolovatelných mar.vleičín, ktoré firma spája do určitého celku, aby vyvolala želanú reakciu v cielovom trhu.
- obohacuje všeky aktivity, ktorými môže firma ovplyvniť dopyt po svojich výrobkoch.
Marketingový mix je zložený zo 4 premenných skupín :
- 1, PRODUKT
- 2, PRICE (cena)
- 3, PLACE (miesto) distribúcia
- 4, PROMOTION (podpora) propagácia
Zákazník kúpou produktu chce obvikle uspokojiť niekoľko svojich potrieb. Okrem produktu zodpovedajúcej kvalite ho chce ho chce aj za zodpovednú cenu, chce byť o ňom informovaný a chce vynaložiť zvlášť veľké úsilie aby si mohol produkt kúpiť tak aby bol dostupny.
- PRODUKT - zahŕňa kombináciu tovaru, služieb, ktoré firma ponúka cielovému trhu
- CENA– znamená určitú sumu, ktorú má zaplatiť zákazník ak chce získať výrobok. Výšku ceny zosúlaďujú s predstavou kupujúceho o hodnote, ktorú je ochotný zaplatiť za výrobok.
- MIESTO – zastupuje všetky aktivity firmy, ktoré zabezpečujú aby výrobok bol k dispozícii cielovým spotrebiteľom a tiež aby jego výrobky boli doplnené. Má záujem aby jeho výrobky boli v predajniach v dostatočnej zásobe, správne prezentované so všetkými službami.
- PODPORA – znamená všetky aktivity, ktoré sproetredkúvajú podstatné informácie o výrobku a presviedčajú cielových spotrebiteľov o výhodnosti jeho nákupu.
Efektívny marketingový program kombinuje všetky prvky marketingového mixu.
Rabat
Rabat- je nástrojom cenovej zmeny, ktorý koriguje platné ceny po ich zistení a umožňuje znižovanie cien. V praxi sa často vyskytujú rôzne druhy rabatov: sezónny, kvantitatívny, pokladničný, funkčný, reklamný rabat a kombinované rabaty.
Druhy rabatov:
1. sezónny rabat
2. kvantitatívny rabat
3. pokladničný rabat
4. funkčné rabaty
5. reklamné rabaty
6. kombinované rabaty